Możesz wszystko! 888 663 644

Rośliny strączkowe nie tylko dla wegetarian

Rośliny strączkowe nie tylko dla wegetarian

Rośliny strączkowe nie tylko dla wegetarian!

Zachęcam wszystkich do samodzielnego sporządzania i spożywania potraw ze strączkami w roli głównej.
Należą do nich z nam znanych nie tylko fasola i groch, ale również ciecierzyca, bób, soczewica, soja.

Potrawy z nich wykonanie polecane są nie tylko osobom będącym na kuchni wegetariańskiej,
ale również cenione są przez sportowców i osoby dbającym o zdrowie i o linię oraz tych będacych na diecie odchudzającej.
Rośliny strączkowe są nie tylko bardzo smaczne, ale również potrawy z nich są szybkie do wykonania i przede wszystkim bardzo zdrowe.

Jako zasadotwórcze neutralizują i odkwaszają nasz organizm prowadząc do stabilizacji i równowagi.

Rośliny strączkowe należą do ważnej grupy składników odżywczych. Cenione są nie tylko za wysoką zawartość białka
( od 20 do 35%), ale również za swój niski indeks glikemiczny.
Niski indeks glikemiczny- wskazuje nam, że po spożyciu nie powodują one szybkiego wzrostu poziom glukozy we krwi.
Chętnie sięgają po nie osoby zmagające się z cukrzycą. Duża zawartość błonnika dodatkowo stabilizuje zawartość
glukozy we krwi i obniża wchłanianie węglowodanów, reguluje procesy trawienia i dba o nasze jelita, obniżając poziom
złego cholesterolu i trójglicerydów we krwi.
Strączki są moczopędne, więc korzystnie wpływają na nasze nerki, oczyszczając przy tym nasz organizm.
Znajdująca się w nich lecytyna korzystnie wpływa na naszą pamięć i pracę mózgu, poprawiając naszą koncentrację.

Rośliny strączkowe bogate są również w wielonienasycone kwasy tłuszczowe ( chroniące nasz układ krwionośny).
Zawarte w nich witaminy z grupy B ( regulują nasz układ nerwowy, zapobiegając stanom lekowym i depresyjnym),
oraz w składniki mineralne jak: żelazo, potas, jod, cynk, wapń.Znajdujące się tu przeciwutleniacze przeciwdziałają uszkadzaniu komórek i chorobom nowotworowym, a fitoestrogeny pomagają i prowadzą do lepszego samopoczucia kobietom w okresie menopauzy.

Po zbożach są drugim pod względem ważności źródłem pożywienia roślinnego dla ludzi.

Aby złagodzić ujemne skutki po spożyciu roślin strączkowych, co u niektórych objawia się w postaci wzdęć
( główną tego przyczyną są występujące w strączkach galaktocukry, które nie ulegają trawieniu pod wpływem
enzymów zawartych w przewodzie pokarmowym). Ale jest na to rozwiązanie, a mianowicie wcześniejsze,
nawet kilkukrotne moczenie nasion, a następnie odlewanie wody, oraz stosowanie takich przypraw i ziół jak:
czosnek, kminek, majeranek, cząber, koper, które w trakcie gotowania ograniczają działanie gazotwórcze.

Zapraszam na część drugą.

NASTĘPNA STRONA »

Brak komentarzy

Dodaj komentarz