Możesz wszystko! 888 663 644

Papryczka chili

Papryczka chili czy dla każdego?

U osób z dolegliwościami i chorobami układu pokarmowego, przebytych operacjach przewodu pokarmowego, zatruciach pokarmowych, dla osób starszych, jak również w chorobie wrzodowej żołądka i dwunastnicy, w chorobach jelit, biegunkach, chorobach wątroby, chorobach trzustki, nerek, przy refluksie, zapaleniu jamy ustnej i przełyku, zalecana jest dieta lekkostrawna, więc dostarczająca w porcji niewielką ilość łatwostrawnego pokarmu, nieobciążającego żołądka.

Potrawy ostre w szczególności z dodatkiem papryczki chili są zabronione !

Właściwości papryczki chili.

Papryczki chili zawierające w swoim składzie kapscaicynę bardzo korzystnie wpływają nie tylko na układ krwionośny, przeciwdziałając tworzeniu się zakrzepów w naczyniach krwionośnych, ale również skutecznie obniżają poziom złego cholesterolu LDL, oczyszczają drogi oddechowe-skuteczne przy wszelakiego rodzaju infekcjach dróg oddechowych. Pomocne są również dla osób pragnących zgubić zbędę kilogramy przyspieszając tempo przemiany materii ( ok.25%). Działają przeciwzakrzepowo, nie dopuszcząjąc do zlepiania się blaszek miażdżycowych.

Potrawy zawierające papryczki chili dostarczają również uczucia zadowolenia (w trakcie konsumpcji wydzielają się endorfiny, które powodują uczucie zadowolenia). Posiadają również właściwości schładzające. Po spożyciu pocimy się, schładzając przy tym nasz organizm.

Zawarta w chili kapsaicyna zapobiega również wszelkiego radzaju zatruciom pokarmowym.

Kapsaicyna co to takiego?

Jak źródła podają, kapsaicyna, to organiczny związek chemiczny, odpowiedzialna jest przede wszystkim za ostry smak papryczki chili. Swym ostrym działaniem oddziałuje na receptory bólu i gorąca, dając uczucie pieczenia w jamie ustnej. W małej ilości nieszkodowe dla człowieka.

Ma właściwości przeciwzapalne, przeciwcukrzycowe, antynowotworowe i anty-bólowe.

W kapsaicynie znajdziemy bogactwo wit. C, B6, A, a także potas, mangan, magnez i żelazo.

Kapsaicyna w niewielkich ilościach jest nieszkodliwa. Używana jest jako ostra przyprawa, jako barwnik żywności.

W przemyśle jako składnik gazu pieprzowego.

Zapraszam do strony 2.

1https://pl.wikipedia.org/wiki/Kapsaicyna